Sider

fredag 24. februar 2012

Adrians Superduper Batman Cookies

Jo da, du leste riktig Adrians Superduper Batman Cookies. Noe jeg liker å gjøre er å bake sammen med min lille supermann på 2-år og da finner vi opp litt oppskrifter og når han gir de navn, da får de virkelig navn :)


I dag var det planleggingsdag i barnehagen og vi hadde super koselig besøk av Elin, Nelly og Erling. Barna fikk bake, de veide, blandet og smeltet smør så det sto etter. Veldig bra når barna er i ulik alder da kan de hver få en oppgave som passer de.


Kjeksene ble kjempe gode og vi koste oss masse med melk og kjeks, og her kommer oppskriften, ja jeg vet det, oppskriften er i cups!

2cups Hvetemel
1/2ts Bakepulver
1/4 Salt
1ss Vaniljesukker
170gr Smør
1cup Muscovado Sukker (lysbrun)
1 Egg
1 Eggeplomme
200g Kokesjokolade

  • Forvarm stekeovnen til 165C, eller varmluft 150C om du ønsker å steke begge bakebrettene samtidig. Kle to bakebrett med bakepapir og smør de inn med smør.
  • Bland mel, bakepulver, salt og vaniljesukker i en medium str. bolle
  • Smelt smør og hell det over i en liten bolle, bland inn sukkeret. 
  • Visp inn egg og eggeplomme i den våte blandingen.
  • Bland den våte blandingen med den tørre.
  • Hakk opp sjokoladen i små biter, ikke altfor fint, og bland de inn i røren.
  • Legg små/medium str. baller med røre på bakebrettene.
  • Stekes midt i ovnen i 17min, eller begge brettene på varmluft i 15min.
  • Avkjøles på rist før de nytes lett varme :)

2 kommentarer:

Monica sa...

So koselig å bake sammen med barna.
Kjeksa ser skikkelig gode ut! :)

Maria sa...

Ja, det er alltid like koselig. Adriansen min elsker å bake og jeg elsker å bake sammen med han. :)