Sider

søndag 18. mars 2012

Fionas dåpskake


For fire måndeder siden fikk jeg en nydelig liten pike, og sist helg feiret vi hennes barndåp. Det var en kjempe koselig feiring. En skikkelig barnas gudstjeneste i kirken med Tårnagenter og barnekor. Så lille Adrian satt pent å fulgte med, det var godt for mor og far. Så dro vi til vårt ferdig pyntede festlokalet for å feire det nydelige dåpsbarnet vårt.




I den annledningen bakte jeg dåpskake. Det er sukkerbrød fyllt med bringebærkrem trukket i marsipan. All pynten er også marsipan. Jeg er så utrolig fasinert av babyen jeg har pyntet kaken med, noe så nydelig! Jeg har lenge hatt formen og nå kom endelig annledningen til å bruke den. Formen er fra First Impression molds. Babyen er så skjønn der den ligger med rumpen i været å sover. Jeg brukte vanlig marsipan blandet med litt Ivory farge. Her ser dere at jeg har prøvd meg frem med fargen. Jeg brukte den fremste babyen.


Oppskriften på denne sukkerbunnen står faktisk på Hoff potetmel pakken. En kjempe god oppskrift. Om du passer på å piske eggedosisen lenge nok, ca 15min. Og vende melblandingen veldig forsiktig inn får du en nydelig høy, saftig og lett sukkerbunn. Jeg laget dobbel porson og stekte den i en langpanne for å få dåpskaken min.

Fyllet er laget av pisket krem blandet med hjemmelaget bringebærsyltetøy. Et syltetøy vi rørte i høst som fikk for lite sukker, det ble for surt til å spise ellers. Men blandet i krem er det det perfekte kakefyll!

Jeg elsker den ekstra hvite marsipanen til PALS. Kakene blir så utrolig lekkre når de er hvite synes jeg. Og det må jeg si... jeg ble ganske fornøyd med denne kaken :)

4 kommentarer:

Kristin M.H. sa...

Kjempesøt kake og kjempegod var den også!! :)

Maria sa...

Tusen takk kristin :)

Monica sa...

Superfin kake! Og gratulerer med jenta - det hadde jeg visst ikke fått med meg.

M:)

Maria sa...

Tusen takk for det Monica. Ja, jeg har jo ikke vært så aktiv, så det er ikke rart du ikke har fått det med deg :) Verdens herligste lille jente har jeg selvfølgelg fått :)