Sider

lørdag 27. februar 2010

Rocky Road Bars

Så sitter vi her og får veldig veldig lyst på noe søtt og godt. Sjokolade... ja... Da er Rocky Road Bars fantastiske. De kan være jule konfekt eller bare lørdags godis. Du kan pakke inn en gjeng med oppkuttede RRB og pakke de inn i cellofan, da er det en fin liten gave å ta med om man er invitert til venner. Bildet er fra første gang jeg laget de, da hadde jeg ikke mini marshmallows, så de er laget med store som er kuttet opp. Jeg kutter også bitene mindre nå en jeg gjorde da. Må vel få se om jeg får tatt nytt bilde neste gang de blir laget. Men! Disse herlige små munnfullene er helt fantastisk. Du kan selvfølgelig velge å kutte de til store biter, men selv foretrekker jeg de i små munnfull.


125gr Mykt Usaltet Smør

300gr Mørk Sjokolade

3ss Lys Sirup

200gr Digestive Kjeks

100gr Mini Marshmallows


  • Smelt smør, sjokolade og sirup i en panne med tykk bunn eller i vannbad.
  • Ta ut ca 125ml og sett det til siden.
  • Smuldre opp kjeksen til små biter og smuler.
  • Vend inn kjeksen og marshmallowsene i sjokoladeblandingen.
  • Ta en form ca 20 x 20cm el. og kle den med bakepapir.
  • Hell i sjokoladeblandingen og trykk den forsiktig ned i formen.
  • Hell over den sjokoladen du tok tilsiden.
  • La det hele stå i kjøleskapet i minimum 2timer før du kutter i den for å nyte.
Kilde: NigellaExpress

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hei! Prøvde meg Rocky Road Bars i går kveld, utrolig lett og lage og veldig godt...men tror at når jeg skal lage det neste gang blir det noe annet enn marsmallows i. Gleder meg til å prøve noen av de andre oppskriftene dine :)

Maria sa...

Hei, ja de er kjempe lette å lage. Du kan for eksempel lage med peanøtter eller pistasjnøtter og tørket frukt. Det er veldig godt.
Gleder meg til å høre hva du prøver ut og om resultatet :)

Anonym sa...

Elsker denne oppskriften! Fikk aldeles sukkerkick nå ikveld å satte meg med en gang ned for å finne denne oppskriften :)