Sider

onsdag 11. august 2010

S'mores på pinne

I går, tirsdag 10 august var den offentlige S'more dagen! Du lurer kanskje på hva S'mores er, og det skal du nå få vite om du ikke allerede vet det. S'mores er orginalt en grahm kjeks (lik Marie kjeks), et tynt sjokolade flak, en "grillet"marshmallow så en grahm kjeks igjen. Så ja en kjeks, sjokolade, marshmallow sandwitch! Da jeg bodde i Minnesota ble jeg introdusert til denne mektige godsaken, og jeg må si at det er en perfekt belønning ved et bål etter en ski tur, eller på en koselig camping tur.

Men det er jo bare å lage S'mors på den måten du måtte ønske. Jeg tredde marshmallows på en pinne, dyppet de i smeltet sjokolade og så i knust kjeks. Lag en fin marshmallows bukett og sett dere rundt bålet!
Om du tar litt cornsyrup i den smeltede sjokoladen får du en paste-aktig masse som du kan legge mellom bakepapir, kjevle flat og stikke ut form biter mens massen er varm.

I mens jeg sto der ved kjøkkenbenken og lagde S'mores på pinne kom jeg på andre ting jeg kunne bruke denne trioen i, det vil jeg komme tilbake til senere. Ha en fin dag!


Ingen kommentarer: