Sider

torsdag 24. juni 2010

Leos bursdagskake

Nå er min lille Adrian snart ett år, og det betyr at hans små venner også fyller år nå. Lille Leo feiret sin dag på St.Hans aften og da måtte jeg ta med en kake til lille tøffingen. Som andre småttiser så er Leo også fasinert av Drømmehagens Makka Pakka. Jeg modelerte en Makka Pakka av marsipan som er farget med kakao. Jeg er helt nybegynner i modelering, så den ble som den ble. Marsipanen var veldig myk å jobbe med, neste gang skal jeg tilføye cmc i massen så den stivner til litt. Maizenna er godt å bruke når man skal modelere, men det var ikke nok til denne marsipanmassen. Men etterhvert kom han sammen med grillpinne i hodet og i beina!

Det er morsomt å lage barne kaker. De skal se morsomme ut og smake himmelsk! Denne kaken ble ikke helt perfekt i smøringen av smørekremen, det er noe jeg må øve meg på. Et dreiebrett hadde vert susen her.

Kaken ble en suksess. En helt fantastisk god sjokoladekake, med appelsinkrem som fyll og farget smørkrem til trekk. Resten av pynten er marsipan.


Jeg er medlem på et kakeforum der damene er helt fantastisk dyktige å pynte kaker. Jeg er jo bare helt ny til dette men lærer utrolig mye der inne. Om du er interesert i kakepynting er dette stede å oppsøke :) Du finner også alle oppskriftene på denne kaken på Kakefesten.

Ingen kommentarer: