Sider

torsdag 15. april 2010

Dobbel Sjokolademuffin

I dag hadde jeg min gode veninne på besøk og da måtte vi ha noe godt til kaffen. Vi ble enige om at sjokolade var det vi trengte, og mye av det! Jeg kastet meg over oppskriftene og kastet rask sammen denne muffinsblandingen. Disse muffinsene har dobbelt opp med sjokolade så hva kan tilfredsstille en søthunger mer?


113gr usaltet Smør, smeltet og avkjølt
2 store Egg
240ml buttermilk (evt.240ml melk med 1ss eddik eller sitronsaft, la stå i 5-10min)
2ts Vanilje Ekstrakt
230gr Hvetemel
60gr Kakao
265gr lys Brunsukker
1ts Bakepulver
1ts Natron
1/2ts Salt
100gr Melkesjokolade eller Kokesjokolade i biter

  • Forvarm ovnen til 190grader C og legg muffinspapir i en muffinsform ca 12stk.
  • Smelt smør og sett det tilside så det blir avkjølt.
  • Om du ikke har Buttermilk, så tar du 1ss klar eddik eller 1ss sitronsaft i 240ml melk og lar den stå i 5-10min.
  • I en stor bolle, visp sammen de tørre ingrediensene og bland inn sjokoladebitene.
  • I en litt mindre bolle visper du sammen egg, vanilje ekstrakt og melk.
  • Hell den våte blandingen over i den tørre, og bland forsiktig sammen til det hele er akkurat blandet sammen. Ikke bland for mye!
  • Hell så blandingen i muffinsformene og la de steke midt i ovnen i ca 20min, til du får en testpinne ut ren.
Kilde: joyofbaking

3 kommentarer:

Livi sa...

nam nam denne så god ut :) må prøves

Monicha sa...

Mmmm, den var så god! Alltid noe godt hos deg:-) Bakemester!

Maria sa...

Ja de var veldig gode. Håper de ble bra for deg også Livi :)