Sider

søndag 18. april 2010

Mmmmm Pizza!

Pizza er jo selveste lørdagskosen! Min pizza deig inneholder både ett egg og litt sukker, mange undrer seg over dette, men det hjelper til på luftigheten i deigen. Jeg har ikke skrevet ned mengde hvetemel, for det har jeg aldri målt opp, jeg bare sper på til deigen blir fin. Når det kommer til timian klipper jeg av en bukett på str. med en kr. Så trekker jeg bladene av stilkene, så det ikke er lange stilker i deigen. Dette er en pizza med tykk bunn. Jeg har fortsatt ikke forsøkt å koke for så å hermetisere egen pizza saus, så jeg bruker Toros pizzafyll pose med Urter som jeg "pimper" opp litt med annet krydder. Den er kjempe god! Jeg bruker kyllingkjøttdeig, for den synes jeg er lettere og bedre enn vanlig kjøttdeig, også selvfølgelig ost... mmm!


2dl varmlunket Vann
1pk tørr Gjær
Hvetemel
1 Egg
1ts Sukker
3ss Olivenolje med Basilikum
1/2ts Salt
Frisk Timian

  • Smør en langpanne og varm ovnen til 225grader C
  • Bland vann og gjær for så å spe med litt hvetemel som du visper sammen.
  • Når den har en grøtete konsistens bland inn egget, sukker, olje, timian og salt. Rør om med en sleiv.
  • Tilfør nå hvetemel til deigen er smidig og fin.
  • La den heve i ca 30min (Fin tid å lage fyllet på).
  • Når du har bakt ut deigen og lagt på fyll og ost, stekes pizzaen midt i ovnen i ca 15min.

Ingen kommentarer: