Sider

mandag 24. mai 2010

Fetapizza

Noen dager er jeg rett og slett litt matlei, og aner ikke hva jeg skal lage til middag. Da er små porsons pizza tingen her i huset. De kan stekes i ovnen eller på stenplate på grillen.

2dl varm/lunket vann (40graderC)
0.5dl Oliven Olje
1pk tørr gjær
Hvetemel (jeg sper til deigen er fin)
55gr Feta ost
5 Soltørkedetomater (hakket)
3ss oje til pensling

  • Hell vann og olje i en stor bakebolle, og rør ut gjæren.
  • Spe med hvetemel til deigen er en tykk røre. Smuldre inn fetaosten og de hakkede tomatene.
  • Spe så inn hvetemel til deigen er fast men bittelitt klissete.
  • Trekk plastfolie over bollen og legg over et klede, la deigen heve i 30min.
  • Mens du lar deigen heve forvarmer du ovnen til 250grader C og legger et bakepapir på en stekeplate. Du lager også ønsket saus og kutter opp toppingen til pizzaen.
  • Når deigen er hevet ferdig deler du deigen inn til fire små pizzaer som du først smører saus på, så strør du ost og deretter legger du på ønsket fyll.
  • Pensle kantene på pizzaen med olje og la de steke i 15min, om du ønsker en litt brent skorpe kan du sette på grillen i noen minutter, men følg med så den ikke brenner seg helt.

Ingen kommentarer: